Lights out

Jag har kommit till insikten att jag inte kommer att hinna i den form jag önskat till Decembercupen 09. Jag kommer att vara i bra form, men inte i tillräckligt bra form för att tävla.
Mitt mål har hela tiden varit att komma in i bättre form än Decembercupen 07 eftersom det för min egen del handlar om att förbättra sig till varje tävling.
Jag ser inte heller detta som ett misslyckande från min sida, tvärt om. Jag har aldrig fått så här bra resultat på så kort tid och jag har lärt mig oerhört mycket om min kropp sedan jag började med PF. Vidare ser jag det som god insikt och rutin att jag själv kan avgöra att formen inte kommer att räcka till, oavsett vad min omgivning säger.

Decembercupen 05. Min första tävling.

Hur som helst kommer jag att fortsätta med min diet fram till Fitness Festivalen där jag och Lina ska plåtas för katalogen "Muscles for charity". Som vanligt kommer jag att lägga upp dagsformsbilder och filmer på mina framsteg under vägen gång.. Hoppas att Ni hänger med :)

Att jag kommer att fortsätta med Periodisk Fasta råder det inga som helst tvivel om. Det ska bli oerhört spännande att testa uppbyggnadsperiod med detta upplägg, och jag tror stenhårt på det.

Mitt långsiktiga mål kommer nu att istället bli CBB. Visst, det fattas en hel del muskelmassa, men jag är övertygad om att jag har helt rätt grundsymmetri (framförallt bra axlar, rygg och smal midja) för att kunna hävda mig på scenen ren.

// Calle

Inga kommentarer: